وبلاگ

نشست خبری رویداد تکآپ با حضور جمعی از خبرنگاران

مسعود مهدی‌زاده‌مقدم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی امروز در نشست خبری که به مناسبت رویداد نوآوری تکاب در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن اعلام اینکه ۱۴ و ۱۵ آذر ماه رویداد نوآوری تکاپ در مشهد برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک را برگزاری استارت آپ خواند و گفت: این فعالیت را از اواسط سال ۹۷ آغاز کردیم.
وی بیان کرد: تاکنون شرکت شهرک‌های استان چهار استارت‌آپ ملی اسباب بازی با حضور ۲۷ تیم شرکت کننده و ۱۰ ایده برگزیده، تجهیزات پزشکی با حضور ۱۹ تیم شرکت کننده و پنج ایده برگزیده، بسته بندی با شرکت ۱۰ تیم و سه ایده برگزیده و علم و صنعت در حوزه خدمات شهری با حضور ۱۵ تیم و سه ایده برگزیده برگزار کرده است.

مهدی‌زاده‌مقدم گفت: تا پایان سال نیز سه استارت‌آپ از جمله صنعتی، مراکز کسب و کار و جواهرات نیز قرار است برگزار ‌شود. تیم‌های برگزیده که در این رویداد شرکت می‌کنند مشمول یک سری خدمات از جمله بخشیدن ۵۰ درصد هزینه‌ها برای استقرار در مراکز، ۵۰ درصد تخفیف در بحث آموزش، اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی با در نظر گرفتن تخفیف و در قالب پرداخت‌های بلندمدت، حمایت از آنان برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در ادامه توجه به‌بحث فناوری در حوزه صنعت را امری مهم دانست و اظهار کرد: متاسفانه ضعف در این حوزه یکی از معضلات صنعت کشور است.

وی تصریح کرد : رهبری معظم انقلاب شاکله اقتصاد مقاومتی را حمایت از صنایع کوچک دانستند به‌همین منظور تاکید ما بر این است که چنانچه صنایع ما به‌عرصه تکنولوژی ورود پیدا نکنند از رقابت در حوزه بین‌الملل حذف می‌شوند.

مهدی‌زاده‌مقدم با اشاره به‌این مطلب که امید است این رویداد زمینه‌ای برای ورود به‌این عرصه تکنولوژی صنعت فراهم کند، گفت: در چهار رویداد گذشته پنج ایده در استارت‌آپ اسباب بازی، دو ایده در تجهیزات پزشکی و سه ایده در بسته‌بندی به‌مرحله تجاری سازی رسیدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اعلام این موضوع که تیم‌های برگزیده در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت خواهند کرد، عنوان کرد: همچنین این تیم‌ها در استارت‌آپی که آذر ماه در استان البرز برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند تا ایده‌های خود را در سطح ملی برای سرمایه‌گذاران به‌نمایش بگذارند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص واحدهای راکد در استان ضمن بیان این موضوع که طبق تفاهم قرار است تا پایان سال ۸۴ واحد به‌چرخه تولید بازگردند، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد واحدهای تولیدی استان راکد و ۲۰ درصد زیر ظرفیت فعالیت می کنند که در این خصوص نسبت به دیگر استان ها وضعیت بهتری داریم.

مهدی‌زاده‌مقدم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که صنعتگران حاضر نمی‌شود به‌شهرک‌های صنعتی بروند، چراکه شهرک ها از شهر دور هستند به‌همین دلیل دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا مکانی برای ایجاد شهرک صنعتی که نزدیک شهر باشد، جانمایی شود.

تاکنون ۲۰ تیم ثبت نام کرده‌اند که به‌طور حتم تا انتهای هفته تعداد تیم‌ها افزایش می‌یابد. این رویداد ۱۴ و ۱۵ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *