مدیرعامل شرکت شادرام شیمی سه شرط موفقیت یک کسب وکار را در طرح خوب، ارائه خوب و نتیجه یک تیم توانمند عنوان کرد.
سجاد شادرام با اشاره به اینکه مجموعه شادرام شیمی در ابتدا با رصد بازار به دنبال شناخت نیازهای بازار بوده و بنابر آن اقدام به تولید کرده است، گفت: این موضوعی است که کسب و کارهای نوپا باید در مرحله اول مورد توجه قرار دهند تا برای محصولاتی که نیازمندی در بازار وجود ندارد و تحقیقات بازاریابی صحیحی انجام شده است سرمایهگذاری انجام ندهند.
وی با اشاره به اینکه دارنده دانش و فناوری باید دارای اعتماد به نفس باشد تا بتواند موفقیتهای آینده خود را کسب کند، بیان کرد: ترس از ورود به این عرصه و کمانگاری ایدهها میتواند مهمترین چالش برای موفقیت در این عرصه باشد و تولید یک محصول منحصر به فرد در کشور و حتی در دنیا به هیچ وجه دور از انتظار نیست.
مدیرعامل شرکت شادرام شیمی در توصیهای به صاحبان ایده برای یک ارائه موفق و خوب در راستای جذب سرمایهگذار، گفت: صاحب ایده بایستی برای ایده خود شخصیت قابل قبولی را قائل باشد تا بتواند ارائه و معرفی موفقی داشته باشد.
وی افزود: مستندسازی قوی در این راستا بسیار حائز اهمیت است که نقش پارکهای علم و فناوری در این راستا حائز اهمیت است.
شادرام در مورد تهیه مستندسازی قوی برای ارائه یک ایده، گفت: داشتن یک رزومۀ قوی، تغیین صحیح بازار مصرف، امکان سنجی منطقی و ارائه در قالب یک شخصیت حقوقی در این راه میتواند به ارائه موفق یک ایده کمک شایانی بکند.
صاحب دانش فنی، الزاماً کارآفرین نیست
شادرام در مورد خصوصیات یک کارآفرین گفت: دانش فنی، روحیه کار تیمی، ریسک پذیری و توانایی رقابت با سازمانهای دولتی، توانایی طراحی تجهیزات، توانایی بازرگانی و آشنایی با امورات حقوقی از خصوصیات بارز یک کارآفرین موفق بوده که ممکن است از توانمندیهایی، یک فناور خارج باشد.
وی افزود: استفاده از مشاوره در تمامی حوزههای یاد شده ضروری است زیرا به دلیل گستردگی حوزهها و از طرفی بهروزرسانی علوم مختلف در حوزههای یاد شده، استفاده از مشاوران توانمند را بیش از پیش ضروری میسازد.