اخبار رویداد نوآوری تکآپ 3

استفاده از دقیقه‌های طلایی برای جلب نظر سرمایه‌ گذاران

رویداد تکاپ 3

مدیرعامل صندوق سرمایه‌‌گذاری سلامت ثامن،طرح صحیح مسأله و ارائه پیشنهاد در مورد آن را از مهم‌ترین بخش‌ها برای استفاده از دقایق طلایی جلسات جذب سرمایه عنوان کرد.

به گزارش استارتاپ خبری عصر هشتم، دکتر حمیدرضا فرهادی در پیش‌رویداد تکاپ ۳ در مورد اهمیت کنترل زمان‌بندی برای ارائه و معرفی کسب‌و کار در جلسات سرمایه‌گذاری اظهار داشت: این جلسات به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد که یک دقیقه اول، زمان طلایی در این نوع از جلسات است.

وی در مورد اهمیت یک دقیقه اول طلایی این دسته از جلسات، گفت: طرح مسئلۀ اصلی برای پیدایش کسب‌و کار و نحوه ارائه این مطلب در دقیقه اول می‌تواند شرایط لازم برای ادامه یک ارائه موفق را ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری سلامت ثامن افزود: ارائه پیشنهادهای لازم برای حل مسأله می‌تواند در اغنای افکار سرمایه‌گذاران تأثیر به‌سزایی داشته باشد تا در ادامه بتوان در مورد چرایی شروع چنین کسب و کاری توضیحات لازم را ارائه داد.

وی تأکید کرد: در این نوع از جلسات صاحبان کسب‌و کار، باید حول طرح مسئله، معرفی ابزارها و ارائه مستندات برای چگونگی رسیدن به راه‌حل‌ها و نتایج بپردازند.

دکتر فرهادی خاطرنشان کرد: تیم‌های کاری به عنوان ابزار رفع این مسئله شناخته می‌شوند و معرفی توانمندی‌های آنان باید زمانی حداکثر ۲دقیقه را به خود اختصاص دهد.

پرهیز از اغراق در معرفی کسب و کار

دکتر فرهادی با اشاره به اهمیت یک معرفی مطلوب برای جذب سرمایه در جلسات توجیهی سرمایه‌پذیری گفت: دوری از اغراق در معرفی کسب‌و کارها و میزان سوددهی برای جلب اعتماد هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران اثرات منفی را در بر دارد و در مقابل ارائه مستندات برآوردها و آمارهای واقع‌بینانه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه معرفی یک کسب و کار به سرمایه‌گذاران به عنوان یک صنعت بدیع و یکتا مستلزم تهیه و ارائه مستندات فنی و اقتصادی لازم است، تصریح کرد: در مورد شروع کسب‌و کارهایی که سابقه اجرایی نداشته یا بسیار ویژه هستند باید مستندات لازم درباره سوابق عدم اجرایی شدن این صنعت و همچنین متقاعد کردن سرمایه گذاران برای موفقیت این کسب و کار ارائه داده شود.

اطلاع از قانون تجارت، مهم و کاربردی

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه حوزه فناوری و تکنولوژی استان‌های خراسان و اصفهان پس از تهران نسبت به سایر استان‌ها پیشرو هستند به یکی از آسیب‌های این حوزه در استان خراسان اشاره کرده و اظهار داشت: شرکت‌هایی که موفق به تأمین مالی می‌شوند نیازمند ارتباط با دیگر نهادهای مالی هستند که این مهم به کمک یک زبان مشترک شکل می‌گیرد و این زبان مشترک را قانون تجارت می‌نامند.

وی افزود: متأسفانه برخی از کسب‌و کارها در این زمینه و آشنایی به مباحث قانون تجارت ضعف‌هایی دارند که آن‌ها را با مشکلاتی جدی مواجه می‌کند.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری سلامت ثامن ادامه داد: به طور مثال صاحبان کسب و کارها باید مطلع باشند که چه میزان از سهام خود را به سرمایه‌گذاران ارائه ‌می‌دهند تا مجمع کاری خود را از دست ندهند.

 

ارائه اطلاعات تا کجا؟ و به چه میزان؟

رییس هیئت مدیره مرکز نوآوری و کارآفرینی تک نیز در این پیش رویداد در مورد میزان اطلاعات قابل ارائه توسط کسب و کارها در جلسات سرمایه‌پذیری گفت: ارائه این اطلاعات نباید منجر به افشای نکات کلیدی کسب‌و کار شود و تنها  باید مستنداتی ارائه شود تا اعتماد سرمایه‌گذاران جلب شود.

عباس‌زاده افزود: پس از جذب به سرمایه‌گذاران در گام‌های بعدی، مستندات کلیدی را در فرآیندهای مذاکرات تجاری می‌توان از طریق قراردادهای عدم افشای اطلاعات ارائه داد تا فرآیند‌های سرمایه‌گذاری به شکل قانونی و مطلوب انجام شود.

گفتنی است ثبت نام در رویداد تکاپ ۳ تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد و در این رویداد کلیه طرح های نوآورانه تولیدی به استثناء حوزه نرم افزار و خدماتی که طرح‌های خود را به بازار عرصه نکرد‌ه‌اند و یا تجاری‌سازی خوبی انجام نداده‌اند، مورد ثبت نام قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *